zaterdag 28 oktober 2017

Halloween decoratie

Halloween versieringen aan ons raam


Halloween wordt steeds populairder in ons land. Vooral de Halloween versieringen zie je op steeds meer plaatsen in voortuinen, op de vensterbank of in huis. Natuurlijk kon ik niet achterblijven en ik maakte deze Halloween versiering aan het raam. Leuk, gezellig en een klein beetje spooky! Happy Halloween!



In onze wijk decoreren veel mensen hun huizen en voortuinen helemaal in het Halloween thema, compleet met pompoen, spinnenwebben, heksen en zelfs grafstenen, namaak ratten en skeletten. Mijn zoontje vindt het allemaal super interessant en soms zelfs een beetje spannend. Hij wilde óók graag Halloween decoratie bij ons thuis, dus besloot ik om samen wat versiering aan het raam te maken. Wel vrolijke, vriendelijke versiering, want die akelige dingen vond hij toch wel een beetje eng.

Onze Halloween decoratie

Deze Halloween versiering is eigenlijk heel eenvoudig en makkelijk te maken. Aan het raam hangen slingers met oranje pompoenen en zwart-witte schedels. De slingers hebben een ijzerdraad en blijven dus makkelijk in een vorm staan ,waardoor zo gekruld opgehangen kunnen worden. Daarbij heb ik wat spinnenweb met hier en daar een nepspin er opgehangen voor een extra spookachtig effect. Ik kocht een paar kartonnen kaarten met een spookhuis, spook, pompoen en vleermuis en die plakte ik tegen elkaar aan op het raam. Zo is er zowel van buiten als van binnen een plaatje te zien. Tot slot nog wat spinnenweb over de planten en lantaarn, die toch al op de vensterbank stonden en hier en daar een wasknijper met een pompoen er op geplaatst en onze Halloween versiering is klaar.


Wat heb je nodig voor deze Halloween versiering?

Je kunt eigenlijk alles gebruiken wat een beetje bij het Halloween thema past: spoken, heksen, skeletten, vleermuizen, spinnen en spinnenweb, pompoenen en vampiers... Alles wat een beetje spookachtig en luguber is. Je kunt het echt griezelig realistisch maken of juist voor een grappige, vrolijke versie gaan zoals wij. Ik heb de volgende spullen gebruikt:

  • Plakhaakjes (van Tesa, oa verkrijgbaar bij Blokker)
  • Slingers met pompoenen en skeletten (deze had ik nog op zolder gevonden, volgens mij ooit eens bij de Action gekocht)
  • Spinnenweb (hobbywinkel)
  • IJzerdraadjes
  • Nep spinnen (feestwinkel)
  • Kartonnen platen met Halloween figuren (Zeeman)
  • Wasknijper met pompoenen (Action)
  • Plakband

Hoe maak je deze Halloween decoratie?

Deze decoratie is heel eenvoudig te maken. Ik heb de plakhaakjes aan beide kanten van het raam op het kozijn geplakt. Door het ijzerdraad in de slingers konden deze makkelijk om het haakje geklemd worden en zo met speelse krullen over het raam gespannen worden. Plukjes spinnenweb heb ik helemaal uit elkaar getrokken, om zo dunnen slierten te krijgen, die op echte spinnenrag lijken. De plukjes heb ik hier en daar met ijzerdraadjes vastgezet op de slingers en het ontluchtingsrooster. Dan nog wat spinnenweb over de planten en lantaarn en hier en daar een wasknijper plaatsen. De kartonnen plaatjes zijn met plakband tegen elkaar aan geplakt, zodat ze dubbelzijdig worden. Zo is er zowel binnen als buiten een plaatje te zien. Daarna heb ik die plaatjes op het raam geplakt. Als je liever geen plakband op je raamgebruikt, zou je zo ook op kunnen hangen of aan de slingers vast maken. 



   

1 opmerking:

  1. Erg leuk artikel om deze items zelf te maken. Heb je voor halloween 2019 ook al leuke tips? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen