maandag 10 april 2017

Paas decoratie

Paashazen, eitjes en kippen


Aangezien het aankomend weekend al Pasen is, werd het de hoogste tijd voor wat paasdecoratie in huis. Paashazen, eitjes en kippen zijn natuurlijk de typische paassymbolen en mogen eigenlijk niet ontbreken. Ook een klassieke Paasboom blijft leuk, vooral voor kinderen.

Afgelopen twee weken hebben we genoten van een heerlijke vakantie. Een paar dagen weg geweest en verder vooral thuis genoten van ons gezinnetje en het heerlijke voorjaarszonnetje! Door de vakantie was ik niet alleen even afwezig op de blog, maar heb ik ook even wat minder tijd voor decoratie gehad. Vóór de vakantie vond ik het nog wat vroeg voor de paasdecoratie, maar nu werd het toch wel hoogste tijd, Pasen is immers al komend weekend!

Ik heb gauw de paasspulletjes van zolder gehaald en samen met mijn zoontje wat neergezet. Waar ik eigenlijk altijd van paasdecoratie in stijl hield, modern en decoratief, is de paasdecoratie nu vooral symbolisch, met klassieke, ouderwetse, misschien wel een beetje kitscherige spullen. Dat komt vooral doordat het voor mijn zoontje gewoon hartstikke leuk is, die kuikentjes, kippen, eitjes en hazen. Het is ook super leuk om samen een paasboom te versieren en hem zijn eigen nestje met eitjes en kuikens te laten maken.

Dit jaar heb ik dus niet echt iets spectaculairs of nieuws, gewoon de "oude" spullen van zolder gehaald en neergezet. Lekker makkelijk, snel en ook wel goedkoop. Het is eigenlijk ook niet nodig om elk jaar nieuwe, soortgelijke spullen te kopen, vooral omdat het toch maar een korte periode gebruikt wordt en daarna weer naar zolder verdwijnt tot volgend jaar.

Deze keer heb ik dan ook een overzicht met paasdecoratie gemaakt, van vorige jaren. Aangezien ik nu dezelfde spullen gebruikt heb, komt dat eigenlijk wel overeen. Door alles steeds nét iets anders te schikken, of een andere schaal te gebruiken, kan er toch wat worden gevarieerd. Klik op de link onder de foto om er meer over te lezen!
Ik ga wel nog een mooi tafelstuk maken voor op de paastafel, maar aangezien daar verse bloemen in komen en het zondag natuurlijk op zijn mooist (en vers) moet zijn, komt dat pas aan het einde van de week.

Paasdecoratie met kip, haan en eitjes

Paaskrans om op te hangen
Klassieke paasboom (leuk voor kinderen!)

Vrolijke paas schaal

Paasdeco om mee te spelen, voor peuters/kleuters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten