zaterdag 3 september 2016

Collage

Een knus hoekje


1. Poef Patch , bruin leer 70cm, New Routz, 279,-  2. Bijzettafeltje whkmp's OWN, zwart metaal met draad onderstel, Wehkamp 69,95 3.Schapenvacht "Ludde", wit, Ikea, 29,95 4. Schaal van Mangohout, Knibbeler, 39,95 5. Decoratie glassplinters "Kulört, wit 0,7 kg, Ikea, 1,29 6. Set geurende stompkaarsen "Lugga", vanille, Ikea 5,99 (per 3)

Inspiratie

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar zelfgemaakte items laten zien op de blog. Dat is ook nog steeds de bedoeling, maar daardoor ben ik -vooral wat decoratie betreft- wel een beetje beperkt. Ik heb zo veel leuke ideeën en zie zo veel moois, maar ik kan natuurlijk niet alles kopen en bovendien ben ik toch gebonden aan de stijl van mijn inrichting. Daarom lijkt het me leuk om af en toe eens een collage of moodboard te maken met combinaties van leuke accessoires, meubels, kleuren, materialen en prints in allerlei stijlen. Om wat inspiratie op te doen en meer smaken aan te spreken.

Beschrijving

Deze eerste collage heb ik gemaakt, gebaseerd op de bruine leren poef. Ik vind hem prachtig, die poef: eenvoudig maar apart door het naden patroon, heel naturel dat bruine leer. De laatse tijd lijken deze (retro)poefjes helemaal hip, want je ziet ze overal. Op zich zijn ze heel neutraal, ze kunnen bij veel stijlen mooi staan. Ik zie het al helemaal voor me: een knus plekje, een beetje apart, waar je even lekker neerploft met een kopje koffie, bijvoorbeeld in een erker voor het raam, lekker voor de kachel (in de winter), of in een hoekje van de kamer of veranda...
Helaas heb ik daar geen plaats voor. Dit huis heeft een rechte woonkamer, aan één kant staat de eethoek en aan de andere kant de zithoek, dus er zijn niet echt hoekjes waar je zoiets kunt maken. Bovendien staan er tegenwoordig ook nog genoeg kinderspullen in de kamer: een speeltafel, kinderstoel, kastje en doos met speelgoed en Duplo en diverse grote vrachtauto's. En er stond natuurlijk ook altijd al een hondenmand en doos met hondenspeelgoed. Ik wil dus liever niet nóg meer hier hebben staan en het zou trouwens op die manier ook niet echt tot zijn recht komen.
Maar goed, fantaseren mag natuurlijk altijd! De bruine poef vind ik mooi eenvoudig en strak. Het bruie leer oogt heel naturel en tevens warm. Het moderne bijzettafeltje is ook heel eenvoudig, maar apart. Zo'n schapenvacht ziet er meteen gezellig en lekker warm uit en is ook heerlijk zacht aan de voeten. De naturel witte kleur past goed bij het bruine leer. De houten schaal is eveneens heel naturel en past er mooi bij, zorgt ook voor wat warmte op het zwarte, strakke bijzettafeltje. De kaarsen met steentjes zijn makkelijke decoratie en zorgen voor gezelligheid (licht en lekkere geur) als ze branden. Alles bij elkaar is het een warm, knus hoekje... perfect voor de Herfst!  

Moodboard

Een moodboard kan overigens heel handig zijn om een stijl uit te werken en zo concreet vorm te geven. Door allerlei plaatjes van inrichtingen, decoratie, meubels, kleuren, stoffen enz. te verzamelen die bij jouw stijl horen, krijg je een goed overzicht van wat je wilt. Welke kleuren, materialen en accessoires er bij horen. Zo heb je een duidelijke leidraad voor wat je gaat maken en aanschaffen, of het nou om een decoratiestuk gaat of zelfs de inrichting van een hele kamer of woning.





   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten