zaterdag 6 september 2014

Decoratie: etagère

De etagère aangepast


De bekende etagère kan steeds opnieuw gevuld worden en met subtiele verschillen ziet hij er steeds weer als nieuw uit. Een ideale basis, die etagère!

Door de wat hectische tijd dezer dagen, met de baby, alle kraamvisite en bovendien zelf nog niet helemaal fit, kom ik soms niet eens aan het huishouden toe, laat staan aan veel decoratie of bloemwerk. Nu is dat op zich niet zo erg, omdat ik nog wat leuke decoratie had staan, wat bovendien allemaal houdbaar is. Een paar weken geleden stond het hele huis nog vol bloemen/boeketten. Ondertussen zijn deze allemaal weg en staat de "gewone" decoratie weer. 
Deze etagère had ik een paar weken geleden al eens opgemaakt (zie ook Etagère met groene deco), maar uiteindelijk was ik daar nog niet helemaal tevreden over. Ik had de etagère tussendoor al eens wat aangepast met zilver en witte accessoires erbij. Nu even een rustig momentje benutten om hem ook nog op de blog te zetten!


De zilveren etagère heb ik al vaker gebruikt. Het was oorspronkelijk een houten etagère, die ik met spuitverf (Action) zilver gespoten heb. De glaasjes met potpourri stonden er de vorige keer ook al op, deze zien er niet alleen leuk uit en geven wat kleur, maar zorgen bovendien voor een lekkere geur. Verder staan er glazen flesjes en witte en zilveren theelichthouders op. Deze zilveren theelichthouders zijn trouwens ook met spuitverf zilver gespoten. De groene glaskraaltjes heb ik ook laten liggen. Als decoratie zijn een mini-orchideeën plantje (zonder bloemen, alleen de groene bladeren), witte foam bloemen (Action) en zijde orchidee (Phalaenopsis) takje en twee witte, houten harten gebruikt.


  
De houten harten (Action) waren eigenlijk hangers, er zat een touwtje aan om ze op te hangen en een kettinkje onderaan met kraaltjes. Het touwtje heb ik er af gehaald, net als het kralenkettinkje, omdat ik ze liggende wilde gebruiken. Als extra decoratie heb ik de kralenkettinkje om de hals van de flesjes gebonden, zoals op de foto te zien is.


Deze etagère is ook weer opgemaakt met houdbare materialen en vraagt weinig onderhoud: alleen het orchideeën plantje moet af en toe een klein beetje water. Natuurlijk kunnen er ook echte bloemen of andere materialen gebruikt worden, of juist alleen kunstmaterialen zoals zijde- of foambloemen. 


2 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan Ellen, prachtig met de zilverkleurige accenten en het wit erbij!
    Een leuk idee ook om de hartjes op een andere manier te gebruiken.
    Fijne nieuwe week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Vanessa! Ik vind het zelf nu ook mooier met het groen-wit-zilver. Voor jou ook een fijne week! Groetjes Ellen

      Verwijderen