vrijdag 4 juli 2014

Flesjes, bloemen en deco

Groen dienblad met flesjes - nu met bloemen gevuld


Een dienblad met flesjes met bloemen er in en wat accessoires is zo simpel, maar ziet er zo leuk uit in huis!


Een tijdje geleden plaatste ik al een foto van dit groene dienblad met flesjes en decoratie (zie Decoratie variatie). Ik had het dienblad toen opgemaakt om op de salontafel te zetten. Hoewel het heel leuk uitzag, vond ik het toch ook wel leuk om er nog wat bloemen in te plaatsen.
belangrijk dat de stelen van de bloemen niet te hoog zijn, omdat dat niet zo praktisch is op de salontafel: je wilt elkaar wel nog zien en bovendien wil ik het dienblad niet steeds weg moeten zetten om TV te kunnen kijken zonder bloemen in beeld!


Ik heb daarom bloemen gekozen die kort verwerkt kunnen worden, door hun bol- of trosvorm. Lange opgaande vormen, zoals Zuidewindlelies, Lelies of Lysianthus zijn minder geschikt om kort te verwerken. Nu komen de bloemen als bolletjes net boven de flessen uit, waardoor het geheel niet zo hoog wordt.
In de flessen staat groene Hypericum (Hypericum androsaenum) en groene Santini's (Chrysanthemum santini). Uiteraard heb ik voor die toch al groene dienblad voor groene bloemen gekozen. Deze soorten zijn ook wat sterker, zodat het geheel wat langer zo kan blijven staan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten