maandag 30 juni 2014

Krans met hartjes

Versiering aan de voordeur


Deze krans met hartjes is lekker stevig en de materialen zijn ook geschikt voor buiten, leuk om aan of bij de voordeur op te hangen, hoewel deze krans natuurlijk net zo goed binnen of aan het raam leuk staat!

Aangezien ik afgelopen week de voortuin weer in orde gemaakt heb, door de plantenbakken opnieuw te beplanten (zie ook Plantenbakken in de voortuin), vond ik het wel leuk om ook iets nieuws bij de voordeur op te hangen. Hier hing nog altijd de decoratie tak, die ik al een hele tijd geleden gemaakt had (zie ook Decoratie tak). Tijd voor iets nieuws dus!

Ik maakte deze krans met hartjes van een kant en klare krans van gevlochten wilgentakken (Action). De krans is versierd door er groene pitriet en zilverkleurige aluminiumdraad om heen te wikkelen en door heen te vlechten. Ook is er een snoer van groene wikkeldraad met groene pareltjes omheen gedraaid.
Daarna zijn er ter decoratie verschillende soorten harten aangebracht, met het lijmpistool er op gelijmd. Omdat de krans toch aan/tegen de muur komt te hangen, heb ik maar één kant versierd, de achterkant zie je toch niet. Ik heb bewust voor hartjes van verschillende materialen (aluminium, naturel hout, white-washed hout) en afmetingen gekozen, zodat het niet te saai is. Tot slot heb ik een klein rieten hartje omwikkeld met groene pitriet en dit in het midden van de krans bevestigd.

     
Natuurlijk kan er ook andere decoratie worden aangebracht op deze basis krans, bijvoorbeeld andere houten figuurtjes of kunstbloemen. Door het gebruik van verschillende materialen, maar wel één vorm (hartjes), is er wat speelse variatie en toch rust en eenheid. Ook vind ik het mooi dat de gebruikte materialen voornamelijk naturel zijn: de krans zelf is naturel, de houten hartjes zijn ook naturel. Enige accenten zijn in zilverkleur (draad en hartjes) en het groene pitriet en de parels geven er toch wat kleur aan. Het was natuurlijk ook mogelijk om de krans of enkele hartjes met spuitverf een kleurtje te geven, voor een meer kleurige geheel.

Zo ziet het er in zijn geheel uit aan de voordeur:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten