zaterdag 7 juni 2014

Decoratie Variatie

Nieuwe deco met oude spullen


Het werd weer eens tijd om de decoratie binnen wat aan te passen en te veranderen, gewoon met spullen toch al in huis staan. Door de materialen die ik al heb (schalen, flesjes, potjes, theelichtjes, kraaltjes enz.) opnieuw te blijven combineren, ontstaat er weer nieuwe decoratie, zonder dat ik steeds iets nieuws hoef te kopen. Lekker makkelijk en goedkoop én toch weer wat anders!

Voor de decoratie op de salontafel heb ik dit felgroene houten dienblad gebruikt, waar de flesjes en vaasje met de teksten "Home Sweet Home" en "Live your dreams" (Action) nu op staan. Deze stonden eerst op een zilveren dienblad op het dressoir, gevuld met bloemen (zie Decoratie dienblad met flesjes en bloemen). Ik heb de flessen versierd met keramische groene harten en groen lint. In het vaasje staat een theelichtje. Verder is het dienblad aangekleed met grote, witte en groene glaskralen, de zilveren lijmfiguurtjes (zie Lijmfiguren) en een houten hartje. Ik wil er nu geen bloemen in zetten, omdat dit dienblad voor de tv staat en met bloemen zou het geheel te hoog worden en in beeld staan. Door de versieringen is het geheel toch wat aangekleed.



Deze decoratie had ik eerst gemaakt voor op het dressoir. Het witte potje met vetplantje kwam van een ander dienblad (dat eerst op de salontafel stond), zie ook Voorjaarsvaasje, waarbij de katjes ondertussen vervangen waren door Zuidewindlelies (Ornithogalum thyrsoides), maar ook deze waren nu uitgebloeid. Het houten dienblad is verder aangekleed met allerlei theelichtjes, potjes en een flesje, houten hartjes en doorzichtige en witte glaskraaltjes.



Toen zag ik echter dat de bamboe stengels (Rush snake grass) die eerst in de fles op het dressoir stonden, ondertussen uitgelopen waren en bovendien wat fijne wortels gevormd hadden... Zonde eigenlijk dus om deze weg te doen. Ik besloot om de decoratie zo aan te passen, dat deze bamboe stengels er nog in verwerkt konden worden. Dit is het uiteindelijk geworden:


Op het houten dienblad staat het vetplantje in de witte pot en een beugelfles, waar de bamboe stengels in staan. Verder heb ik er nog een rechte hoge fles bij gezet, die versierd is met zilverkleurige ijzerdraad. Het kleine flesje en de theelichtjes staan er nog bij, net als de houten hartjes en glaskraaltjes.
Doordat nu de hoge flessen, met ook nog eens de hoge bamboe stelen, op het dienblad staan, maakt het geheel meteen wat meer uit, omdat het nu meer volume/hoogte heeft.



En zo ziet het geheel er uit op de dressoir:


  
   









   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten