woensdag 23 april 2014

Vaasjes met bloemen

Vaasje(s) met restjes


Soms blijven er, na het maken van een boeketje of bloemstuk wat restjes of te kort afgebroken bloemen over. Het is echter zonde om deze weg te gooien. In een klein vaasje of glaasje kunnen ze nog prima als decoratie dienen. Deze kleine vaasjes op een rij zijn daar bijzonder geschikt voor! 


Deze serie vaasjes op ondergrond (Action) is heel geschikt voor het verwerken van losse bloemen. De verschillende hoogtes en vormen van de afzonderlijke vaasjes maken het heel speels... Doordat de vaasjes dezelfde kleur en ondergrond hebben, blijft het toch een geheel. Ieder vaasjes heeft een smalle hals, dus een enkele bloemensteel blijft er ook goed in staan. In ieder vaasje steekt een bloem, met hier en daar een plukje groen. Doordat er verschillende bloemvormen en kleuren gebruikt zijn, wordt het een bont en gezellig geheel. Je kunt er ook voor kiezen om de bloemen in een kleur te houden en alleen met vormen te varieren...



Hier zijn de volgende bloemen en groen gebruikt:
  • Anemoon
  • Ranonkel
  • Hypericum 
  • Santini (mini chrysant)
  • Pistache
  • Asparagus setaceus





Glazen bolvaasje met drijfbloemen


Dit bolvaasje is een leuke, kleine decoratie, die goed in een hoekje of op een bijzettafeltje past. Ook leuk om het toilet mee op te fleuren! In het bolvaasje is een laagje water gedaan, met op de bodem groene sier steentjes (Xenos). Daarop drijven een paar bloemknopjes van de Santini (mini Chrysant). Alle bloemen met een platte, brede bloemkop zijn geschikt om te laten drijven. Chrysanten, Santini, Gerbera's, Asters, of Dahlia's zijn voorbeelden van bloemen die mooi drijven.
Snij de stelen vlak onder de kop af met een scherp mesje en leg de bloem op het water.
In een groter schaaltje of glas kunnen er ook nog drijfkaarsjes bij voor een extra mooi effect.



Vaasjes, potjes en decoratie spulletjes

Wanneer ik vazen of potten nodig heb, kijk ik meestal eerst in de kast tussen mijn "voorraad" en zoek daar iets bruikbaars. Met de jaren heb ik al een aantal verschillende vazen, potjes en glaasjes verzameld. Een enkele keer koop ik een nieuwe vaas of krijg ik er eentje cadeau, waardoor mijn verzameling weer wat wordt uitgebreid. Zo gaat het precies met de rest van mijn decoratie materialen... Af en toe koop ik wat nieuws, maar ik bewaar ook veel en gebruik dat opnieuw!
Het loont zich soms om niet alles gloednieuw te kopen... Door eens rond te snuffelen op rommelmarkten of in een kringloopwinkel, vind je vaak hele leuke spulletjes voor een prikje! Ook spulletjes die bijvoorbeeld in de winkel net niet te vinden zijn. Bovendien kun je gevonden spulletjes makkelijk "opknappen" en aan je eigen wensen aanpassen: een ander kleurtje geven, wat lint er om heen...
Op deze blogs heb ik hele leuke inspiratie gezien hiervoor, echt de moeite waard om eens te kijken:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten